ΣΧΟΛΗ |
Πολυτεχνική |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ECE_Y106 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1 |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Εισαγωγή στους Υπολογιστές |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διδασκαλία και Φροντιστηριακές ασκήσεις (σε 2 ομάδες) |
3 * 13 εβδ. |
4 |
|||
Εργαστήριο (σε 6-7 ομάδες) |
2 * 12 εβδ. |
1 |
|||
Ομαδική εργασία (σε 50 ομάδες) |
1 * 6 εβδ. |
1 |
|||
ΣΥΝΟΛΟ |
|
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Γενικών Γνώσεων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.upatras.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=65 |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της επιστήμης των υπολογιστών, μέσω μιας γλώσσας προγραμματισμού. Επίσης θα είναι σε θέση να διατυπώσει τρόπους επίλυσης απλών αλγοριθμικών προβλημάτων και να επιδείξει την επίλυση τους με χρήση γλώσσας προγραμματισμού υψηλού επιπέδου (Python). Ακόμη στόχος είναι να εμπλακούν οι φοιτητές σε συνεργατική επίλυση πιο σύνθετων προβλημάτων κατά τη φάση εκπόνησης ομαδικών εργασιών. Δεξιότητες Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής αναμένεται να έχει αποκτήσει την ικανότητα χρήσης υπολογιστή για επίλυση προβλημάτων. Ικανότητα σχεδίασης της αλγοριθμικής λύσης απλών προβλημάτων και σύνταξης, ελέγχου και επίδειξης λειτουργίας προγραμμάτων σε γλώσσα υψηλού επιπέδου (Python) που υλοποιούν αυτούς τους αλγορίθμους. Προαπαιτήσεις Στοιχειώδεις γνώσεις οργάνωσης και λειτουργίας υπολογιστή και αρχές προγραμματισμού επιπέδου Γενικού Λυκείου.
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία
|
1. Εισαγωγή στην Python, μεταβλητές, αριθμητικές εκφράσεις, αναπαραστάσεις αριθμών, Ψηφιακή αριθμητική. Ψηφιοποίηση Πληροφορίας. 2. Python: Βασικές εντολές, εντολές εισόδου/εξόδου, εντολές επιλογής. 3. Python: Βρόχοι επανάληψης, συναρτήσεις βιβλιοθηκών (modules), συναρτήσεις οριζόμενες από τον χρήστη 4. Python: Ακολουθίες, συμβολοσειρές, κωδικοποίηση χαρακτήρων, λίστες και λεξικά. 5. Python: Αρχεία, κλήσεις στο λειτουργικό σύστημα 6. Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός στην Python, Ορισμός κλάσεων, δημιουργία αντικειμένων, μέθοδοι, κληρονομικότητα. 7. Γραφικές διεπαφές χρήστη, προγραμματισμός με tkinter. 8-9. Στοιχεία αρχιτεκτονικής υπολογιστών Σύστημα Μνήμης, Ιεραρχία μνήμης, Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας. 10. Εισαγωγή στα δίκτυα υπολογιστών και στο Διαδίκτυο. Δικτυακός προγραμματισμός 11. Λειτουργικά συστήματα: Διαχείριση διεργασιών, Χρονο-προγραμματισμός διεργασιών, Εικονική μνήμη. 12. Κοινωνική διάσταση πληροφορικής, ελεύθερο λογισμικό. Το μάθημα περιλαμβάνει εργαστηριακές ασκήσεις που αφορούν αλγοριθμική και προγραμματισμό και ομαδικές εργασίες. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Το μάθημα υποστηρίζεται από χώρο ηλεκτρονικής μάθησης στο eclass.upatras.gr μέσω του οποίου διαμοιράζεται το υλικό του μαθήματος, εκφωνήσεις ασκήσεων, διαφάνειες, πρόσθετες οδηγίες. Στο χώρο του μαθήματος στο eclass, αναρτώνται οι διαλέξεις, οι φροντιστηριακές ασκήσεις, οι ανακοινώσεις που αφορούν στη διεξαγωγή του μαθήματος, τω εργαστηρίων και των εξετάσεων και άλλο χρήσιμο υλικό. • virtualclass.ece.upatras.gr/moodle, στην οποία οι φοιτητές εγγράφονται κατά τη διάρκεια του πρώτου εργαστηρίου. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ανακοινώνεται η εκφώνηση κάθε εργαστηριακής άσκησης και υποβάλλονται τα παραδοτέα, όπως αυτά θα ζητούνται, κάθε φορά στο ενημερωτικό κείμενο κάθε άσκησης. • astraia.upatras.gr, πλατφόρμα αυτόματης διόρθωσης κώδικα Python. Η Αστραία χρησιμοποιείται για την εκτέλεση και υποβολή παραδοτέων ορισμένων εργαστηριακών ασκήσεων και την υποβολή των φροντιστηριακών ασκήσεων. |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Τελική γραπτή εξέταση Εφόσον ο φοιτητής αποκτήσει δικαίωμα συμμετέχει στην τελική εξέταση σύμφωνα με τον κανονισμό του μαθήματος, γίνεται εξέταση διάρκειας από 2 έως μέγιστο 3 ώρες. Είναι εξέταση χωρίς ανοικτά βιβλία. Στην εξέταση καλείται ο φοιτητής να απαντήσει σε ερωτήματα θεωρίας και να λύσει ασκήσεις από την ύλη που διδάχτηκε. Η βαθμολογία στην τελική εξέταση είναι από 0 έως 10. Σε περίπτωση αποτυχίας δίνεται δικαίωμα συμμετοχής στην επαναληπτική εξέταση του Σεπτεμβρίου. Για να αποκτήσει ένας φοιτητής δικαίωμα συμμετοχής στην τελική εξέταση στο μάθημα θα πρέπει να έχει εκπονήσει όλες τις εργαστηριακές ασκήσεις και να έχει βαθμολογηθεί με επιτυχία σε αυτές. Η βαθμολογία των εργαστηριακών μαθημάτων είναι της μορφής: «Επιτυχία / Αποτυχία». Ως «Αποτυχία» λογίζεται: 1. Η αδυναμία υποβολής του παραδοτέου στις προκαθορισμένες χρονικές προθεσμίες ή η πολύ ελλιπής λύση της άσκησης. 2. Η διαπίστωση αντιγραφής στο παραδοτέο που υποβλήθηκε. Η διαπίστωση μπορεί να γίνει εκ των υστέρων (κατά τη διάρκεια της διόρθωσης). 3. Η μη παρακολούθηση κάποιας εργαστηριακής άσκησης Ο μέγιστος αριθμός αποτυχιών που επιτρέπεται είναι σε τρεις ασκήσεις. Οι εργαστηριακές ασκήσεις διορθώνονται και βαθμολογούνται, αλλά ο βαθμός τους δεν συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό του μαθήματος. Αν ο φοιτητής δεν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό παρουσιών και την απαιτούμενη βαθμολογία, επαν-εγγράφεται στο μάθημα το επόμενο έτος και επαναλαμβάνει το εργαστήριο εξ αρχής. Η επιτυχής ολοκλήρωση του εργαστηρίου ισχύει και για τα επόμενα έτη, σε περίπτωση αποτυχίας στην τελική εξέταση. Η τελική βαθμολογία του μαθήματος κατά την πρώτη τμηματική εξεταστική περίοδο και την πρώτη επαναληπτική εξέταση του ίδιου έτους, προκύπτει από τους παρακάτω βαθμούς: • Τον βαθμό της τελικής εξέτασης θεωρίας (ΘΕ) • Τον βαθμό του εργαστηρίου (ΕΡ), από την εξέταση του εργαστηρίου (12η άσκηση) • Τον βαθμό της ομαδικής εργασίας –πρότζεκτ (ΠΡ). • Τον βαθμό των φροντιστηριακών ασκήσεων (ΦΡ). • Ο βαθμός εργαστηρίου (ΕΡ) προκύπτει μόνο εάν οι φοιτητές έχουν παρουσιαστεί στα εργαστήρια, έχουν παραδώσει με επιτυχία τα αντίστοιχα παραδοτέα και δεν έχουν πάνω από τρεις (3) αποτυχίες, όπως περιγράφτηκε παραπάνω. Τελικός βαθμός μαθήματος = ΘΕ *0,5+ ΕΡ*0,2 + ΠΡ*0,2 + ΦΡ*0,1 Ο τύπος αυτός εφαρμόζεται μόνο στην περίπτωση που ο βαθμός της τελικής εξέτασης θεωρίας είναι μεγαλύτερος του 4 και μόνο κατά τον πρώτο χρόνο. Αν ο φοιτητής αποτύχει στην τμηματική και επαναληπτική εξέταση, και απαιτηθεί επανεγγραφή στο μάθημα, (χωρίς το εργαστήριο), η βαθμολογία του μαθήματος είναι μόνο ο βαθμός της τελικής εξέτασης. |
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: - διδακτικό σύγγραμμα: Python - Εισαγωγή στους Υπολογιστές, Ν. Αβούρης,, M. Κουκιάς, Β. Παλιουράς, Κ.Σγάρμπας, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2016 - Διαλέξεις ανοικτού μαθήματος (eclass) - Διαδικτυακές πηγές python.org |