ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7 |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ECE_ΒK901 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
9ο |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
3 |
4 |
||||
|
|||||
|
|||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Μπορούν όμως να γίνουν και παραδόσεις στην Αγγλική γλώσσα στην περίπτωση που αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Με τις γνώσεις αυτού του μαθήματος ο φοιτητής που θα το παρακολουθήσει θα μπορεί να: 1. Κατανοεί και ερμηνεύει τις βασικές αρχές λειτουργίας των Συστημάτων Ελέγχου Ενέργειας στα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΗΕ). 2. Κατανοεί και μελετά την πρόβλεψη φορτίου στα ΣΗΕ. 3. Κατανοεί και μελετά τις οικονομικές παραμέτρους των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. 4. Κατανοεί και μελετά την οικονομική κατανομή φορτίου στους θερμικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. 5. Μελετά, αξιολογεί και προτείνει τρόπους βελτίωσης της ένταξης μονάδων στα ΣΗΕ. 6. Μελετά, αξιολογεί και προτείνει τρόπους βελτίωσης της υδροθερμικής συνεργασίας στα ΣΗΕ. 7. Κατανοεί τις επιπτώσεις της απελευθέρωσης των αγορών, τις διαφορές αγορών ενέργειας από άλλες αγορές, τις καμπύλες ζήτησης και προσφοράς, την διαδικασία εκκαθάρισης των αγορών και τους τύπους των αγορών. 8. Μελετά τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας μέσω προβλημάτων βελτιστοποίησης. 9. Kατανοεί τις αποφάσεις συμμετεχόντων σε αγορές ηλεκτρικής ενέργειας 10. Kατανοεί την αβεβαιότητα και το ρίσκο που ενυπάρχει στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας. 11. Kατανοεί τη λειτουργία των αγορών επικουρικών υπηρεσιών. Με την αξιοποίηση αυτών των γνώσεων ο φοιτητής αναπτύσσει τις ακόλουθες δεξιότητες και ικανότητες: 1. Ικανότητα να κατανοεί τα καθοριστικά δεδομένα, τις έννοιες, τις θεωρίες και τις στρατηγικές που σχετίζονται με τη βέλτιστη οικονομική λειτουργία των ΣΗΕ. 2. Ικανότητα να αξιοποιεί αυτή τη γνώση και κατανόηση για να προτείνει τρόπους αποτελεσματικότερης οικονομικής διαχείρισης των ΣΗΕ. 3. Ικανότητα να αξιοποιεί αυτή τη γνώση και κατανόηση για να σχεδιάζει τρόπους βελτίωσης της οικονομικής κατανομής φορτίου και ένταξης των θερμικών μονάδων στα ΣΗΕ. 4. Ικανότητα να αξιοποιεί αυτή τη γνώση και κατανόηση για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων που σχετίζονται με τη βέλτιστη οικονομική λειτουργία των ΣΗΕ, όπως είναι η υδροθερμική συνεργασία οι ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας στα ΣΗΕ. 5. Ικανότητα να εφαρμόζει τις διδαχθείσες μεθοδολογίες για την επίλυση γενικότερων μη οικείων προβλημάτων. 6. Δεξιότητες για τον τρόπο και μεθοδολογία εκτέλεσης μελετών, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση στην ανάπτυξη επαγγελματικής σταδιοδρομίας μηχανικού. 7. Ικανότητα συνεργασίας με άλλους επιστήμονες για την επίλυση διεπιστημονικών προβλημάτων.
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. 2. Λήψη αποφάσεων. 3. Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. 4. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. 5. Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
To σύστημα ελέγχου ενέργειας. Περιγραφή και πρόβλεψη ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Ευελιξία και διαχείριση της ζήτησης. Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Οικονομική κατανομή φορτίου. Ένταξη θερμικών μονάδων. Υδροθερμική συνεργασία. Εισαγωγή στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας. Μοντελοποίηση αγορών ηλεκτρικής ενέργειας μέσω προβλημάτων βελτιστοποίησης. Αποφάσεις συμμετεχόντων σε αγορές ηλεκτρικής ενέργειας. Αβεβαιότητα και ρίσκο στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας. Αγορές επικουρικών υπηρεσιών. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο. |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Όλες οι διαλέξεις και η επίλυση των υποδειγματικών παραδειγμάτων γίνονται με τη βοήθεια PowerPoint. Επίσης στο e-class υπάρχουν όλες οι παρουσιάσεις του μαθήματος. |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα, όμως μπορεί να γίνει και στην Αγγλική γλώσσα στην περίπτωση που αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. Ο φοιτητής επιλέγει να αξιολογηθεί με ένα από τους ακόλουθους δύο τρόπους: 1. Με γραπτή εξέταση την εξεταστική περίοδο που περιλαμβάνει θεωρητικές ερωτήσεις ή/και προβλήματα προς επίλυση που απαντώνται χωρίς τη χρήση οποιουδήποτε βοηθήματος. Κάθε ερώτημα συνοδεύεται με τις μονάδες που βαθμολογείται, ώστε να επιτυγχάνεται ακριβής συγκριτική βαθμολογία μεταξύ των φοιτητών. 2. Ο φοιτητής μπορεί να συμμετέχει σε δύο εξετάσεις προόδου, που γίνονται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που γίνονται και οι τελικές εξετάσεις και αν ο συνολικός βαθμός του είναι ≥5 ο φοιτητής μπορεί να επιλέξει να είναι αυτός και ο τελικός βαθμός του μαθήματος. Αν επιθυμεί ο φοιτητής μπορεί να συμμετάσχει και στις τελικές εξετάσεις, οπότε ο βαθμός του στις τελικές εξετάσεις είναι και ο τελικός βαθμός του. |
1. A. G. Bakirtzis, “Economic operation of Electric Power Systems”, Ziti Book Company, Thessaloniki, 1998, book in Greek language, code ΕΥΔΟΞΟΣ 11321. 2. Daniel Kirschen and Goran Strbac “Fundamentals of Power System Economics”, Second Edition, Wiley 2019. 3. A. J. Wood and B. C. Wollenberg, “Power Generation, Operation and Control”, John Wiley & Sons, 1996. 4. L. K. Kirchmayer, “Economic Operation of Power Systems”, Wiley, NY 1958. 5. M. E. El-Hawary and G. S. Christensen, “Optimal Economic Operation of Electric Power Systems”, Academic, NY 1979. 6. D. A. Wismer, “Optimization Methods for Large-Scale Systems with Applications”, McGraw-Hill, NY 1971. 7. R. H. Miller and J. H. Malinowski, “Power System Operation”, 3rd ed., McGraw-Hill, NY 1994.
|