ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7 |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ECE_BΚ804 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8ο |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
3 |
4 |
||||
|
|||||
|
|||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Μπορούν όμως να γίνουν και παραδόσεις στην Αγγλική γλώσσα στην περίπτωση που αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Με τις γνώσεις αυτού του μαθήματος ο φοιτητής που θα το παρακολουθήσει θα μπορεί να: 1. Κατανοεί και ερμηνεύει τις βασικές αρχές λειτουργίας όλων των τύπων συστημάτων προστασίας στα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΗΕ). 2. Μελετά τη λειτουργία, επαναρυθμίζει αν απαιτείται ή σχεδιάζει από την αρχή συστήματα προστασίας για ΣΗΕ. 3. Σχεδιάζει τη ρύθμιση ηλεκτρομηχανικών και στατικών (αναλογικών και ψηφιακών) ηλεκτρονόμων. 4. Σχεδιάζει ή επαναρυθμίζει την προστασία γραμμών (μεταφοράς και διανομής) με ηλεκτρονόμους υπερέντασης και απόστασης, προστασία μονάδας και ασφάλειες. 5. Σχεδιάζει ή επαναρυθμίζει την προστασία ζώνης ζυγού. 6. Σχεδιάζει ή επαναρυθμίζει την προστασία μετασχηματιστών ισχύος. 7. Σχεδιάζει ή επαναρυθμίζει την προστασία μηχανών (γεννητριών και κινητήρων) εναλλασσόμενου ρεύματος. Με την αξιοποίηση αυτών των γνώσεων ο φοιτητής αναπτύσσει τις ακόλουθες δεξιότητες και ικανότητες: 1. Ικανότητα να κατανοεί τα καθοριστικά δεδομένα, τις έννοιες, τις θεωρίες και τις στρατηγικές που σχετίζονται με όλους τους τύπους συστημάτων προστασίας στα ΣΗΕ. 2. Ικανότητα να αξιοποιεί αυτή τη γνώση και κατανόηση για να προτείνει τρόπους βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των συστημάτων προστασίας στα ΣΗΕ. 3. Ικανότητα να αξιοποιεί αυτή τη γνώση και κατανόηση για να σχεδιάζει ή επαναρρυθμίζει τους ηλεκτρομηχανικούς και στατικούς (αναλογικούς και ψηφιακούς) ηλεκτρονόμους. 4. Ικανότητα να αξιοποιεί αυτή τη γνώση και κατανόηση για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων που σχετίζονται με την προστασία στα ΣΗΕ, όπως είναι η προστασία γραμμών (μεταφοράς και διανομής), η προστασία ζώνης ζυγού, η προστασία μετασχηματιστών ισχύος και η προστασία μηχανών (γεννητριών και κινητήρων) εναλλασσομένου ρεύματος. 5. Ικανότητα να εφαρμόζει τις διδαχθείσες μεθοδολογίες για την επίλυση γενικότερων μη οικείων προβλημάτων. 6. Δεξιότητες για τον τρόπο και μεθοδολογία εκτέλεσης μελετών, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση στην ανάπτυξη επαγγελματικής σταδιοδρομίας μηχανικού. 7. Ικανότητα συνεργασίας με άλλους επιστήμονες για την επίλυση διεπιστημονικών προβλημάτων. 8. Αποκτά την ικανότητα εκπόνησης μελετών ηλεκτρικών εγκαταστάσεων αξιόπιστων και ασφαλών για τους ανθρώπους και το περιβάλλον.
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. 2. Λήψη αποφάσεων. 3. Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. 4. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. 5. Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
|
Γενικές έννοιες για την προστασία συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας. Ταξινόμηση των μεθόδων προστασίας. Αρχές λειτουργίας και χαρακτηριστικές των ηλεκτρονόμων ηλεκτρομαγνητικής έλξης και επαγωγής. Ηλεκτρονόμοι απόστασης τύπου σύνθετης αντίστασης και αγωγιμότητας (mho). Αναλογικοί και ψηφιακοί στατικοί ηλεκτρονόμοι. Προστασία γραμμών μεταφοράς με ηλεκτρονόμους υπερέντασης και ασφάλειες. Προστασία γραμμών μεταφοράς με ηλεκτρονόμους απόστασης. Ενιαία προστασία σε γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Προστασία γραμμών με οδηγούς σύρματος, φέροντος ρεύματος και μικροκυματικούς. Προστασία γραμμών με συστήματα σύγκρισης φάσης και κατεύθυνσης. Προστασία ζώνης ζυγού. Προστασία μετασχηματιστών με ηλεκτρονόμους αερίων. Πολωμένη διαφορική προστασία μετασχηματιστών. Προστασία μηχανών εναλλασσόμενου ρεύματος. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο. |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Όλες οι διαλέξεις και η επίλυση των υποδειγματικών παραδειγμάτων γίνονται με τη βοήθεια PowerPoint. Επίσης στο e-class υπάρχουν όλες οι παρουσιάσεις του μαθήματος και υποδειγματικά λυμένες ασκήσεις. |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική γλώσσα, όμως μπορεί να γίνει και στην Αγγλική γλώσσα στην περίπτωση που αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. Ο φοιτητής επιλέγει να αξιολογηθεί με ένα από τους ακόλουθους δύο τρόπους: 1. Με γραπτή εξέταση την εξεταστική περίοδο που περιλαμβάνει θεωρητικές ερωτήσεις ή/και προβλήματα προς επίλυση που απαντώνται χωρίς τη χρήση οποιουδήποτε βοηθήματος. Κάθε ερώτημα συνοδεύεται με τις μονάδες που βαθμολογείται, ώστε να επιτυγχάνεται ακριβής συγκριτική βαθμολογία μεταξύ των φοιτητών. 2. Ο φοιτητής μπορεί να συμμετέχει σε δύο εξετάσεις προόδου, που γίνονται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που γίνονται και οι τελικές εξετάσεις και αν ο συνολικός βαθμός του είναι ≥5 ο φοιτητής μπορεί να επιλέξει να είναι αυτός και ο τελικός βαθμός του μαθήματος. Αν επιθυμεί ο φοιτητής μπορεί να συμμετάσχει και στις τελικές εξετάσεις, οπότε ο βαθμός του στις τελικές εξετάσεις είναι και ο τελικός βαθμός του. |
1. N. A. Vovos, “Electric Power Systems Protection”, Ziti Book Company, Thessaloniki, 2009, book in Greek language, code ΕΥΔΟΞΟΣ 11446. 2. A. R. Van C. Warrington, "Protective Relays. Their theory and practice", Vol. 1, Chapman and Hall, 1971. 3. A. R. Van C. Warrington, "Protective Relays. Their theory and practice", Vol. 2, Chapman and Hall, 1974. Dhar R. N., “Computer-Aided Power Systems Operation and Analysis”, Tata McGraw-Hill, 1982. 4. C. Mason, "The art and science of protective relaying", Wiley, 1956. 5. T. S. Madhava Rao, "Power System protection-Static Relays with microprocessor applications", TATA McGraw-Hill, 2n edition, 1989. 6. A. Wright and C. Christopoulos, "Electrical Power System Protection", Chapman and Hall, 1993. 7. Y. G. Paithankar, "Transmission Network Protection, theory and practice", Marcel-Dekker, 1998. 8. P. M. Anderson, "Power System Protection", IEEE Press-McGraw Hill, 1999.
|