ΣΧΟΛΗ |
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ECE_AK707 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7Ο
|
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΗΛΕΚΤΡΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διδασκαλία |
2 |
2 |
|||
Φροντιστήριο |
1 |
1 |
|||
Εργαστήριο |
2 |
2 |
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής Περιοχής |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα. Οι φοιτητές πρέπει να έχουν γνώση που αποκτήθηκε σε μαθήματα κορμού του Τμήματος και κυρίως στην Φυσική, την Τεχνική Μηχανική, τα Ηλεκτρικά Κυκλώματα, τον Ηλεκτρομαγνητισμό, τα Σήματα και Συστήματα και την Εισαγωγή στις Επικοινωνίες. |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.upatras.gr/courses/EE925/ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Μαθησιακά αποτελέσματα: · γνώσεις για την λειτουργία των ηχητικών πηγών, κυμάτων, μεγεθών μέτρησης και ανάλυσης ακουστικών σημάτων · γνώσεις για την κατανόηση της λειτουργίας ηχητικών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και διατάξεων τα οποία μεταδίδουν ηχητικά σήματα και μηνύματα · γνώσεις διατάξεων για την μέτρηση απόκριση συχνότητας, λόγου σήματος προς θόρυβο και αρμονικής παραμόρφωσης ηλεκτροακουστικών διατάξεων και συσκευών ήχου · γνώση προβλημάτων ηχορύπανσης και εφαρμογή μεθοδολογίας μέτρησης θορύβου και συντελεστή ηχομόνωσης · γνώση αρχών μετατροπής και αναλογιών σε Ηλεκτρικά-Μηχανικά-Ακουστικά συστήματα και Ισοδύναμα κυκλώματα τέτοιων συστημάτων · αρχές λειτουργίας, σχεδιασμός και χρήση μικροφώνων · αρχές λειτουργίας, σχεδιασμός και χρήση μεγαφώνων · μεθοδολογία μέτρησης στάθμης ευαισθησίας, σύνθετης αντίστασης και απόκρισης ηλεκτροακουστικών μετατροπέων (μικρόφωνα, μεγάφωνα) · γνώσεις για την λειτουργία των ηχητικών πηγών σε κλειστούς χώρους, αποτελέσματα της ακουστικής αντήχησης στην μετάδοση και αναπαραγωγή μουσικών σημάτων και ομιλίας σε κλειστούς χώρους · γνώσεις για την ανάλυση της ακουστικής αντήχησης με βάση την κυματική και γεωμετρική θεωρία διάδοσης και την θεωρία σημάτων και συστημάτων · γνώσεις διατάξεων για την μέτρηση και ανάλυση ης αντήχησης και τρόποι βέλτιστου ακουστικού σχεδιασμού κλειστών χώρων. Μέθοδοι πρόβλεψης, εξομοίωσης και ακουστικού σχεδιασμού με υπολογιστή, χρήση ηχοαπορροφητικών υλικών · γνώση αρχών και βελτιστοποίησης ακουστικής κάλυψης ανοιχτών ή κλειστών χώρων και ακροατηρίων με τη χρήση ηχητικών εγκαταστάσεων. Παρουσίαση πρόβλεψης κάλυψης με χρήση προγραμμάτων λογισμικού · γνώσεις συνδεσμολογίας, διασύνδεσης και των ηλεκτρικών χαρακτηριστικών σε μια ηχητική εγκατάσταση · αρχές λειτουργίας, χρήσης και ανάλυση ηλεκτρικών διατάξεων των ηλεκτρικών υποσυστημάτων (προενισχυτών, κονσόλας μείξης, ενισχυτών ισχύος, κλπ.) · διαδικασία και πρακτική σχεδιασμού και υλοποίησης ηχητικών εγκαταστάσεων με βάση τυπικά παραδείγματα σε έργα για διαφορετικές εφαρμογές Δείκτες Επιπέδων: Το μάθημα καλύπτει τα επίπεδα 6 και 7 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον |
Εισαγωγή Το αντικείμενο και οι τομείς της Ηλεκτροακουστικής. Ιστορική αναδρομή. Γενικά χαρακτηριστικά ηχητικών συστημάτων. Τύποι παραμορφώσεων σε Η/Α συστήματα. Διάδοση, πηγές και μέτρηση του ήχου Ηχητικά Κύματα. Επίλυση κυματικών εξισώσεων. Ανάλυση σε συχνότητες. Ακουστικά φυσικά μεγέθη. Ακουστικές πηγές, κατευθυντικότητα πηγών. Μέτρηση ηχοστάθμης, ακουστότητα ήχου, μέτρηση θορύβου Ηλεκτρικά-Μηχανικά-Ακουστικά ανάλογα, Μετατροπείς και Ισοδύναμα Κυκλώματα Αναλογίες Στοιχείων και Συστημάτων. Ηλεκτρο-Μηχανική-Ακουστική μετατροπή. Ισοδύναμα κυκλώματα. Ευαισθησία και απόκριση συχνότητας μετατροπέων Μικρόφωνα Βασικές σχέσεις, πυκνωτικά μικρόφωνα, δυναμικά μικρόφωνα, μικρόφωνα ταινίας. Ηλεκτρικά και ακουστικά χαρακτηριστικά μικροφώνων. Χρήση μικροφώνων και στοιχεία ηχοληψίας. Μεγάφωνα Βασικές σχέσεις, ιστορική αναδρομή. Τύποι μεγαφώνων. Ανάλυση ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων. Απόκριση ηλεκτρο-μηχανικού συστήματος, ακουστική λειτουργία διαφράγματος. Ισοδύναμα κυκλώματα μεγαφώνων. Ηχεία, κυκλώματα διαχωρισμού. Μέτρηση συστήματος μεγαφώνου-ηχείου, προσδιορισμός παραμέτρων σχεδίασης. Ακουστική Κλειστών Χώρων Η σημασία της αντήχησης. Ιστορική αναδρομή. Βασική κυματική θεωρία, Ηχητικό πεδίο σε ένα κλειστό χώρο, Χρόνος αντήχησης, Γεωμετρική θεωρία διάδοσης του ήχου, Θεωρία σημάτων και ακουστική κλειστών χώρων, Καταληπτότητα ομιλίας σε χώρους με αντήχηση, Συστήματα προσομοίωσης ακουστικής αντήχησης, εξομοίωση ακουστικής με υπολογιστή. Ακουστική και συστήματα Εικονικής Πραγματικότητας. Ηχητικές εγκαταστάσεις: γενικές και ακουστικές σχέσεις Ακουστικές παράμετροι λειτουργίας Η/Α εγκαταστάσεων, Σχέσεις απόστασης πηγής – δέκτη, Απαιτούμενο και Παραγόμενο ακουστικό κέρδος, Σχέσεις χρονικής καθυστέρησης, Συστήματα ηχείων (γενικές απαιτήσεις, κατευθυντικότητα μεγαφώνων και ηχείων, τρόποι τοποθέτησης και συνδυασμοί ηχείων), Ισοστάθμιση εγκατάστασης Ηχητικές εγκαταστάσεις: ηλεκτρικές σχέσεις και χαρακτηριστικά Γενικές σχέσεις εισόδου / εξόδου, Λειτουργία προενισχυτή (τοπολογίες κυκλωμάτων και προδιαγραφές), Ενισχυτές ισχύος (στάδια τροφοδοσίας και εξόδου, τάξεις, κυκλώματα), Ψηφιακοί ενισχυτές, Χαρακτηριστικά λειτουργίας ενισχυτών ισχύος (ισχύς, αρμονική παραμόρφωση, χαρακτηριστικά εισόδου / εξόδου), Θέματα συνδεσμολογίας σε ηχητικές εγκαταστάσεις (προσαρμογή υποσυστημάτων, τρόποι σύνδεσης ηχείων), Τυπικά παραδείγματα ηχητικών εγκαταστάσεων. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση υπολογιστή για παραδόσεις και επίδειξη λογισμικού Χρήση eclass για ανάρτηση ανακοινώσεων, παραδόσεων και εργαστηριακών ασκήσεων Χρήση eclass για κατάθεση αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική Μέθοδοι αξιολόγησης: διαμορφωτική και συμπερασματική. Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Εργαστηριακή Εργασία. Υποχρεωτική παράδοση (με ηλεκτρονικό τρόπο) και εξέταση της ατομικής αναφοράς της κάθε εργαστηριακής άσκησης. Μέγιστος βαθμός 20% Γραπτή εξέταση σε προβλήματα και θεωρητικές ερωτήσεις. Μέγιστος βαθμός 80%. Συμψηφισμός βαθμών εργαστηριακής άσκησης και γραπτής εξέτασης. Ελάχιστος προβιβάσιμος βαθμός: 5. |
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 1. Μουρτζόπουλος Ιωάννης: «Σημειώσεις μαθήματος Ηλεκτροακουστική », Πανεπιστήμιο Πατρών, 2010 2. Σκαρλάτος Δημήτρης: «Εφαρμοσμένη Ακουστική», Εκδόσεις «Φιλομάθεια», Πάτρα, 2003. 3. Λουτρίδης Σπύρος: «Ηλεκτροακουστική & Ηχητικές Εγκαταστάσεις», Εκδόσεις «Ίων», Αθήνα 2009 4. Παπανικολάου Γεώργιος: «Ηλεκτροακουστική» Β’ έκδοση, Εκδόσεις University Studiio Press, Θες/νίκη, 2005 5. Kinsler L., Fry A., Coppens A., Sanders J.: “Fundamental of Acoustics”, J. Wiley, 1982 (και μεταγενέστερες εκδόσεις) 6. Blauert Jens, Ning Xiang: “Acoustics for Engineers”, Springer, 2008 |